EduHack 2021: international hackathon for the future of education

Mateusz Rybiński, prezes naszej Fundacji, został nominowany do bycia sędzią w międzynarodowym hackathonie edukacyjnym EduHack 2021: international hackathon for the future of education, który odbywał się wirtualnie w dniach 14-17 I 2021.
W imprezie wzięło udział 9 drużyn z 10 uniwersytetów:
- Uniwersytet Warszawski, Polska
- Akademia Leona Koźmińskiego, Polska
- Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, Warszawa
- Politechnika Poznańska, Polska
- Wojskowa Akademia Techniczna, Polska
- Charles University, Czechy
- Masaryk University, Czechy
- Universitat Bonn, Niemcy
- Budapest Metropolitan University, Węgry
- Eotvos Lorand University, Węgry
Parę słów komentarza nt. hackathonu od Mateusza:
Cieszy rosnące zainteresowanie i świadomość branży EdTech. Jeszcze niedawno tego typu imprezy, organizowane właśnie pod innowację w edukacji, były rzadkością. Cieszy również duże zainteresowanie studentów tym tematem. Myślę, że to właśnie ludzie na studiach lub świeżo po studiach mogą w przyszłości być świetnymi nośnikami w branży EdTech, ze względu na wciąż świeże doświadczenia zarówno szkolne jak i uczelniane.
Poziom samego hackathonu był bardzo wysoki. Studenci znakomicie potrafili zdiagnozować problemy, które pojawiają się na uczelniach. Większość proponowanych rozwiązań posiadała potencjał komercyjny dla dalszego rozwoju. Cieszy również fakt, że udało się zorganizować hackathon na skalę międzynarodową w czasach pandemii, dzięki czemu studenci z różnych uniwersytetów mogli nie tylko ze sobą rywalizować, ale również nawiązywać kontakty i uczyć się od siebie nawzajem.
Projekty które zajęły 3 najwyższe miejsca:
1 miejsce - zespół Code Hussar, Polska, projekt "UniNetwork" - aplikacja umożliwiająca dostęp studentów do informacji nt. kół naukowych i projektów studenckich zarówno na własnym, jak i innych uniwersytetach.
2 miejsce - zespół HARDCODED, Polska, projekt "Student Flow" - aplikacja do urozmaicania zajęć zdalnych, pomagająca budować zaangażowanie na zajęciach.
3 miejsce - zespół ICQ, Czechy, projekt "KLIC" - platforma dla wykładowców (a potencjalnie również biznesu) pomagająca wykładowcom lepiej poznać i przygotować się do pracy ze studentami o różnych niepełnosprawnościach i specjalnych potrzebach.
Gratuluję wszystkim uczestnikom i organizatorom (Uniwersytet Warszawski i Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego).

